Her kommer flere repetisjonsoppgaver, hurra.
_
1 Hva er en strategi?
Det er en plan for hvordan arbeidet skal utføres.
2 Hva er forskjellen mellom en kommunikasjonsstrategi og en informasjonsplan?
Kommunikasjonsstrategi er en måte å beskrive hvordan virksomheten skal gå frem for å oppnå det den ønsker, gjerne skriftlig. Den skal være så konkret som mulig og angi mål for de forskjellige tiltakene som beskrives. En informasjonsplan bygger på fem forskjellige faser, og trenger ikke være like konkret som kommunikasjonsstrategien.
3 Hva kaller man de ulike fasene i en kommunikasjonsplan?
Forankring, situasjonsanalyse, planlegging av tiltak, gjennomføring og evaluering.
4 Hva er viktig i de ulike fasene?
Forankring: Virksomheten må ha et klart mål med strategien sin (hva de vil oppnå), og alle som arbeider der må kjenne til og være involvert.
Situasjonsanalyse: Informasjon om hva som er styrkene og svakhetene i situasjonen, og hvordan man kan utnytte disse sidene.
Planleggingsfasen: Konkretisering av målene som ble diskutert i forankringsfasen.
Gjennomføring: Man gjennomfører de aktivitetene man har planlagt.
Evalueringsfasen: Måling av effekten av kunnskaper, holdninger eller atferd og evaluerer om målene er oppnådd. Det er også gjennomgåing av de forskjellige fasene, hvor man vurderer om de er gjennomført på en god nok måte.
5 Hva er krisekommunikasjon, og hvorfor er det viktig for en organisasjon å ha en plan for hvordan de skal kommunisere i en krisesituasjon?
Krisekommunikasjon er organisasjoners kommunikasjon under en krise. Hvordan dette skal foregå er forhåndsbestemt og man har som regel en bestemt plan man kan følge, eller eventuelt bruke som retningslinjer. Det er viktig å ha en plan, fordi når krisen oppstår vil det være nok i seg selv å håndtere krisen.
TUSEN TAKK <3<33<3
SvarSlettTusen takk :D dette hjelper en hel medieklasse i nød (som har prøve om to dager) :D :D
SvarSlett